BrandAssist Academy
  • Start
  • Sklep
    • Przed startem
    • Dla początkującej WA
    • Dla zaawansowanej WA
  • Blog
  • Kontakt
  • FREE

Moją specjalizacją są kwestie techniczne

Moją specjalizacją są kwestie techniczne

Co robiłaś wcześniej? Kim byłaś, kiedy nie byłaś WA? Masz bardzo barwną historię. Kiedy książka?;) 

Zanim zostałam WA, pracowałam w muzeum i pewnie pracowałabym do emerytury, gdybym nie urodziła dzieci i tym samym przewartościowała całe swoje życie właśnie pod kątem moich córek 🙂

Zaczęłam szyć akcesoria dla dzieci i postanowiłam je sprzedać, a żeby sprzedawać w Internecie, musiałam się tego Internetu nauczyć 😉 I krok po kroku uczyłam się wieczorami, gdy córki już spały.

Na szczęście nie udała mi się sprzedaż tych akcesoriów, a ja weszłam w kolejny projekt pod nazwą “Inspirujące mamy” – cykl bezpłatnych webinarów dla mam, z którego wciąż się wiele uczę i moje uczestniczki też 🙂 Aż któregoś razu trafiła mi się jedna, potem druga współpraca – otworzyłam się na pomaganie innym osobom, które mogły skorzystać z moich umiejętności i mojej wiedzy, wcześniej nabytych dla samej siebie.
I tak to się potoczyło – nowe współprace się zaczynały, inne kończyły, a jeszcze inne trwały.


Jak szlifowałaś swoje obecne umiejętności? Masz specjalizację? Nie przeszkadza Ci to, że zajmujesz się tylko jedną kwestią? 

Moją specjalizacją są kwestie techniczne – strony, sklepy, platformy kursowe na WordPressie. Tak jak mówiłam wcześniej, najpierw uczyłam się tego wszystkiego dla siebie samej, by tworzyć własne projekty, ale ten aspekt techniczny zaczął mnie pociągać – czułam wielką satysfakcję, ucząc się nowych rzeczy i przechodząc na wyższy poziom znajomości WordPressa.

I uważam, że będąc WA, warto mieć specjalizację, bo wtedy skupiasz się na jednej, ewentualnie dwóch ścieżkach, i jesteś w stanie pogłębiać swoją wiedzę w tych zakresach.
Przyjmując zlecenia różnorodnych zadań, trudno znaleźć czas na dogłębne poznanie danej dziedziny. Dlatego absolutnie mi nie przeszkadza, że mam specjalizację, bo w mojej specjalizacji technicznej jest tyle kwestii, że nie ma czasu się nudzić 🙂 Wciąż napotykam nowe wyzwania, przez co zawód Wirtualnej Asystentki jest dla mnie bardzo satysfakcjonujący 🙂


Wspominałaś w naszej prywatnej rozmowie, że miałaś w pewnym momencie przesyt pracy zdalnej. Co to było? Jak się to ujawniało i co wtedy zrobiłaś?

Przesyt był wtedy, kiedy pracowałam jeszcze na etacie, gdyż po prostu brałam na siebie za dużo.
Nie dość, że praca etatowa, potem jeszcze zlecenia, gdzieś resztkami wolnego czasu prowadziłam mój projekt, a przecież cały czas jestem jeszcze mamą i żoną – trudno pogodzić to wszystko w jedną całość.

Musiałam z czegoś zrezygnować i częściowo zawiesiłam swój projekt, ale też nie szukałam nowych zleceń, bo wiedziałam, że nie podołam.
Nie można mieć wszystkiego, nie zmieniając niczego.

Praca na swoim, w tym także praca zdalna, ma to do siebie, że gdzieś z tyłu głowy wciąż masz listę zadań, które musisz zrobić. Trudno czasem “wyjść” z tego, jak z pracy etatowej, bo pracę zdalną masz na wyciągnięcie ręki – wystarczy włączyć komputer, sprawdzić pocztę.

Nie można mieć wszystkiego, nie zmieniając niczego.


Dlaczego w takim razie wróciłaś do pracy jako WA?
  

Wróciłam, bo sytuacja rodzinna się zmieniła. I postanowiłam wtedy, że będę próbować zdobywać zlecenia na całego. Chciałam również zrezygnować z etatu, bo ta praca przestała mnie już satysfakcjonować, ale największym motorem zmian były moje dzieci. Pomogło mi również bardzo pojawienie się większej ilości zleceń – czułam, że z czasem będzie jeszcze lepiej.


Dlaczego uznałaś, że ta praca jest dla Ciebie?

Chciałam być niezależna, pracować na własnych warunkach, rozwijać się i pomagać. Bycie WA daje właśnie taką możliwość.
Dostałam też pozytywny feedback, że to, co robię, jest potrzebne dla moich klientek, że chcą ze mną dalej współpracować – to zawsze uskrzydla do dalszej pracy! 


Kto był Twoim pierwszym klientem? Jak wielu musiałaś stracić, aby być dzisiaj tak pewną siebie osobą? 

Nie jestem w stanie określić dokładnie, kto był dokładnie pierwszy, bo w tym samym okresie zaczęłam jednocześnie współpracę z dwiema różnymi klientkami 🙂 I współpraca z każdą z nich zakończyła się około dwóch miesiącach. Ale krótko po tym zaczęłam współpracę z klientką, z którą pracuję do dzisiaj – więc to jest już wieloletnia współpraca 🙂

Pamiętam, że nie czułam się pewna siebie, jak przestałam pracować dla tych pierwszych klientek – podkopało to moją wiarę w to, czy dobrze robię. Ale w miarę, jak pojawiały się kolejne osoby, ta pewność siebie wzrastała.


Co robisz, kiedy czujesz, że nie pasujecie do siebie z klientem? Masz swój ulubiony typ? 

Moja specjalizacja sprawia, że często moje zadania są projektowe. Stąd łatwiej mi z taką osobą, z którą czuję, że współpraca dobrze nie idzie, łagodnie się rozstać. Czasem mam wrażenie, że od dłuższego czasu to ja wybieram moje klientki 😉
Wiem, z kim chciałabym współpracować i jeśli nadarza się okazja, zdecydowanie to wykorzystuję i staram się rozpocząć współpracę. Dróg do wymarzonych klientów jest kilka i warto być proaktywnym w tej kwestii 🙂


Jesteś mamą 2 córek. Jak godzisz rolę wirtualnej asystentki oraz rodzica? Masz jakieś porady dla kogoś, kto dopiero zaczyna lub zastanawia się nad tym? 

Pracuję projektowo przede wszystkim, dlatego udaje mi się godzić rolę mamy i WA w różny sposób – czasem pracując wieczorem, najczęściej tak organizując dzień, bym miała czas na pracę, a córki miały zajęcie.
Nie jest to często łatwe, ale też łatwiejsze dla mnie, bo córki są coraz starsze i dość samodzielne.

Jeśli ktoś zaczyna lub zastanawia się nad tym, mając malutkie dzieci, to mogę tylko poradzić, by dobrze przemyśleć sprawę i zobaczyć, jakie ma zasoby organizacyjne, by być WA. Ale na pewno warto spróbować, by zobaczyć, czy ta praca nam odpowiada – jeśli oczywiście czujemy, że chciałybyśmy zostać WA.


Jak myślisz, jak rozwinie się branża WA w Polsce? Będzie więcej klientów czy już raczej tylko spadek? 

Branża WA w Polsce bardzo prężnie się rozwija. Mam wrażenie, że boom na WA jest jeszcze przed nami. To młody zawód u nas w kraju. A sytuacja społeczna często zmusza do zmiany podejścia przez pracodawców, dzięki czemu otwiera się dość szerokie pole dla Wirtualnych Asystentek.

Warto pamiętać, że każda z WA ma ograniczone moce przerobowe, dlatego uważam, że miejsca dla nowych osób jest jeszcze dużo.


Dziękuję Ci za rozmowę i inspirację. Życzę powodzenia!


Lidia Kardasz – wirtualna asystentka. Specjalizuje się w usługach technicznych. W sieci znajdziesz ją na stronie: www.lidiakardasz.pl

Poprzedni wpisWyzwania poszerzają horyzontyNastępny wpis Kurs online czy konsultacje - co wybrać, żeby szybciej stać się wirtualną asystentką?kurs online

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły

Każdy nowy klient to nowe wyzwania17 grudnia 2020
CZY NADAJESZ SIĘ NA WA?17 listopada 2020
Mama Wirtualną Asystentką? Da się! – wywiad z Małgorzatą Jagórą10 listopada 2020

O czym przeczytasz

  • Historie kursantek
  • Porady dla WA
  • Praca Wirtualnej Asystentki
  • Szkolenie Wirtualnych Asystentek

Zajrzysz do sklepu?

  • Dla początkującej WA
  • Dla zaawansowanej WA
  • Przed startem
© 2020 BrandAssist Academy | Polityka prywatności | Regulamin kursów

Koszyk

Aby móc dalej korzystać z Serwisu, prosimy o zapoznanie się z „Informacją o ochronie prywatności oraz o plikach cookies BrandAssist” [dalej: „Informacja”]. Ta strona używa plików cookies w celach analityczno-marketingowych. Kliknięcie w przycisk „Przejdź do serwisu” oznacza, że potwierdza Pani/Pan zapoznanie się z Informacją. Warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików cookies można określić w ustawieniach przeglądarki.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Pola Sobczyk, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: „BrandAssist Pola Sobczyk”. Wszelkie prawne informacje na temat przetwarzania danych znajdzie Pani/Pan w „Informacji”.Przejdź do serwisu Polityka prywatności i plików cookies
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.